comment
Porada
Data publikacji: 2002-02-02
Ulotka dotycząca wyników sprzedaży
Firma prowadząca działalność w zakresie produkcji kosmetyków udziela rabatu najlepszym dystrybutorom. Rabat polega na tym, że po ustaleniu wielkości sprzedaży u danego kontrahenta płacimy mu za ulotkę reklamową dotyczącą wyników sprzedaży. Ulotkę tę rozsyłamy do wszystkich dystrybutorów. Czy koszt ulotki można w całości wprowadzić w koszty uzyskania przychodów, czy też podlega on limitowi 0,25 proc.?
Zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) za przychody z działalności gospodarczej uważa się kwoty należne podatnikowi, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu udzielonych bonifikat i skont. Przepis powołanej ustawy nie definiuje tych pojęć, ale bonifikata to obniżka ceny przyznawana po dokonaniu określonej transakcji, skonto zaś oznacza procentowe obniżenie ceny za zapłatę natychmiastową, zapłatę przed ustalonym terminem płatności lub zapłatę gotówkową za towar objęty sprzedażą kredytową lub ratalną.
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu