Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-02-02

Ulotka dotycząca wyników sprzedaży

Firma prowadząca działalność w zakresie produkcji kosmetyków udziela rabatu najlepszym dystrybutorom. Rabat polega na tym, że po ustaleniu wielkości sprzedaży u danego kontrahenta płacimy mu za ulotkę reklamową dotyczącą wyników sprzedaży. Ulotkę tę rozsyłamy do wszystkich dystrybutorów. Czy koszt ulotki można w całości wprowadzić w koszty uzyskania przychodów, czy też podlega on limitowi 0,25 proc.?
Zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) za przychody z działalności gospodarczej uważa się kwoty należne podatnikowi, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu udzielonych bonifikat i skont. Przepis powołanej ustawy nie definiuje tych pojęć, ale bonifikata to obniżka ceny przyznawana po dokonaniu określonej transakcji, skonto zaś oznacza procentowe obniżenie ceny za zapłatę natychmiastową, zapłatę przed ustalonym terminem płatności lub zapłatę gotówkową za towar objęty sprzedażą kredytową lub ratalną.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00