comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-12-22
Obowiązki związane z zakończeniem roku podatkowego
Zbliża się koniec kolejnego roku podatkowego. Dla przedsiębiorców nadchodzi czas podsumowywania zapisów w prowadzonych księgach podatkowych i sporządzenia spisów majątku firmy. Prawidłowe wykonanie tych czynności księgowych będzie niezbędnym elementem właściwego rozliczenia się z podatku dochodowego za rok podatkowy i pozwoli z pewnością na skuteczną obronę przy ewentualnej potyczce z urzędem skarbowym.
Osoby fizyczne rozliczające działalność gospodarczą na zasadach ogólnych określonych w ustawie z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) i prowadzące podatkową księgę przychodów i rozchodów podsumowania zapisów w księdze i sporządzenia spisu z natury powinny dokonać, oczywiście, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222).
SPORZĄDZENIE SPISU Z NATURY
Podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów według załącznika nr 1 do rozporządzenia są zobowiązani, w związku z zakończeniem roku podatkowego, przede wszystkim do sporządzenia spisu z natury, wyceny składników objętych spisem oraz podsumowania zapisów w księdze.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka