comment
Porada
Data publikacji: 2001-12-15
Metoda kasowa czy memoriałowa w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
Jestem przedsiębiorcą rozliczającym się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Mam problemy z księgowaniem niektórych wydatków, np. wynagrodzenia pracowników i składek na ich ubezpieczenie płaconych przez pracodawcę. Jaką metodę powinienem przyjąć: kasową czy memoriałową? Czy wydatki na zakup towarów handlowych należy księgować według przyjętej metody? Proszę o wyjaśnienie tej sprawy.
Zakładając podatkową księgę przychodów i rozchodów można wybrać jedną z metod potrącania kosztów określonych w art. 22 ust. 4, 5 i 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka