Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-09-22

Sprzedaż środka trwałego - zapisy w księdze

Sprzedaż środka trwałego – zapisy w księdze

Sprzedaż składnika majątku firmy figurującego w ewidencji środków trwałych powoduje określone skutki podatkowe. Przede wszystkim należy ustalić dochód z tej operacji. Jak to zrobić i jakich zapisów dokonać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów – dowiemy się z tego opracowania.

Definicja przychodu z działalności gospodarczej jest zawarta w art. 14 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.). Zgodnie z jego brzmieniem za przychód uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. Przychody, w zależności od ich rodzaju, wpisuje się w kol. 7 lub 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zgodnie z ust. 7 objaśnień do rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222) do wpisywania przychodów ze sprzedaży wyrobów (towarów handlowych) i sprzedaży usług służy kol. 7 księgi. Natomiast pozostałe przychody wpisujemy w kol. 8. Wymienione one zostały w art. 14 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Są to m.in. przychody z odpłatnego zbycia składników majątku używanego w działalności, czyli przede wszystkim przychody ze sprzedaży środków trwałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00