Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-07-14

Katalog dla klientów - informacja czy reklama

Katalog dla klientów – informacja czy reklama

Nasza spółka zamówiła katalog zawierający informację o ofercie handlowej naszej firmy. W katalogu zamieściliśmy parametry techniczne produktów i ich ceny. Katalog jest przesyłany do naszych klientów. Czy wydatek na ten katalog należy zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy (jeżeli tak, to czy są to koszty limitowane) czy też do kosztów ogólnych?

W praktyce rozróżnienie między reklamą a informacją handlową sprawia wiele kłopotów, ponieważ trudno wyobrazić sobie reklamę bez warstwy informacyjnej oraz informację nie zawierającą pewnych treści wartościujących. Rozróżnienie to jest jednak o tyle istotne, że wydatki na reklamę, która jest niepubliczna, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów tylko do wysokości 0,25 proc. przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Ponieważ z pytania wynika, iż katalog jest rozprowadzany wśród określonego kręgu osób, mamy do czynienia z reklamą niepubliczną. W przeciwnym razie, tzn. w przypadku gdy działania podatnika stanowiłyby reklamę publiczną, rozróżnienie między pojęciem reklamy a informacji handlowej nie miałoby (dla celów podatku dochodowego) większego znaczenia, gdyż w obydwu tych przypadkach poniesione wydatki stanowią w całości koszty uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00