Porada
Zakup komputera używanego na potrzeby kilku firm
Zakup komputera używanego na potrzeby kilku firm
Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna oraz wspólnik w dwóch spółkach. Siedziby tych wszystkich firm znajdują się w jednym miejscu. Jak należy rozliczyć zakup komputera, który będzie służył do prowadzenia księgowości wszystkich firm? Co z kosztami?
Według postanowień art. 22a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) amortyzacji podlegają stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania: budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością, maszyny, urządzenia i środki transportu oraz inne przedmioty o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, zwane środkami trwałymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right