Artykuł
Teletransmisja danych z programu Płatnik-Przekaz Elektroniczny
Teletransmisja danych z programu PłatnikPrzekaz Elektroniczny
W związku z reformą ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego od 1 stycznia 1999 r. płatnicy składek są zobowiązani do wypełniania i przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nowych dokumentów ubezpieczeniowych, których zakres informacyjny określa ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.).
Prawidłowe wypełnienie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonych do poszczególnych ubezpieczeń (emerytalnego, rentowych, chorobowego, wypadkowego i zdrowotnego) płatnika składek oraz sporządzanych co miesiąc dokumentów rozliczeniowych, w tym imiennych raportów miesięcznych za każdego ubezpieczonego i deklaracji rozliczeniowej, sprawiało i nadal sprawia płatnikom składek wiele trudności.
Aby ułatwić płatnikom wykonywanie obowiązków w zakresie emitowania prawidłowo wypełnionych dokumentów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił programy informatyczne Płatnik i PłatnikPrzekaz Elektroniczny. Dokumenty emitowane za pomocą tych programów są znacznie poprawniej wykonane niż dokumenty wypełniane ręcznie, które często są sporządzane niestarannie, mało czytelnym pismem, wychodzącym poza wyznaczone kratki, długopisem w nieodpowiednim kolorze lub flamastrem przebijającym na drugą stronę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right