Porada
Ogólnokrajowy konkurs jako koszt firmy
Ogólnokrajowy konkurs jako koszt firmy
Czy koszty związane z przeprowadzeniem ogólnopolskiego konkursu przez naszą firmę stanowią koszty uzyskania przychodów? Chodzi tu o koszty publikacji kuponów, instrukcji konkursu oraz nagród. Jak te koszty mają się do limitu wydatków na reprezentację i reklamę?
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Zgodnie natomiast z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.