Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-01-13

Zakup kwiatów i obrazów

Zakup kwiatów i obrazów

Firma (spółka z o.o.) zakupiła do biura kwiaty i obrazy (grafiki) w celach dekoracyjnych. Czy wydatki poniesione na ten zakup zaliczamy do wydatków na reprezentację? Jeśli tak, to czy są objęte limitem?

Podstawowa trudność polega na tym, że przepisy podatkowe nie definiują pojęcia „reprezentacja”. Zgodnie z definicją słownikową „reprezentację” można określić jako działanie polegające na stwarzaniu i utrwalaniu pozytywnego wizerunku firmy. Zadaniem reprezentacji nie jest więc, jak w przypadku reklamy, bezpośrednie, lecz pośrednie zdobywanie klientów przez wywołanie jak najlepszego wrażenia o firmie. Kosztami reprezentacji będą zatem wydatki poniesione na organizację imprez i spotkań, mających na celu promowanie własnej działalności, poczęstunek dla uczestniczących w nich gości, drobne upominki, kwiaty, zakwaterowanie i utrzymanie delegacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00