Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-11

reklamacje

Linie lotnicze z zarzutami o utrudnianie reklamacji

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował 10 praktyk stosowanych przez specjalizującą się w czarterach firmę Enter Air. Przede wszystkim linie te rozpatrują reklamacje w ciągu 30 dni, mimo że od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorcy mają na to 14 dni i jeśli w tym czasie nie odpowiedzą, to znaczy, iż uznali reklamację w całości. Ponadto, według UOKiK-u Enter Air utrudnia reklamowanie zgubionego lub uszkodzonego bagażu. Wymaga to złożenia reklamacji bezpośrednio po locie w biurze, gdzie jest sporządzany raport niezgodności. W ocenie UOKiK-u stanowi to już reklamację, od której biegnie 14-dniowy termin na rozpatrzenie. Enter Air żąda jednak złożenia ponownej reklamacji – pisemnie lub elektronicznie na stronie internetowej – do której trzeba załączyć wspomniany raport i inne dokumenty, np. awers i rewers przywieszki bagażowej czy jej odcinek kontrolny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00