Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-04-24

AI coraz silniej wspomaga branżę ubezpieczeniową

Sztuczna inteligencja przenika do sektora ubezpieczeń, stając się ważnym elementem strategii rynkowych graczy. Ważnym, bo usprawnia pracę i ogranicza koszty – rodzi też jednak wyzwania

Zaczęło się od wykorzystywania chatbotów czy voicebotów przy zakupie polisy lub zgłaszaniu szkody. Dziś AI z powodzeniem jest wykorzystywana do analizy umów i oceny ryzyka, szacowania szkód i obsługi roszczeń, obsługi klienta czy wykrywania przestępstw ubezpieczeniowych. Jej popularność rośnie, bo przyczynia się nie tyko do konstruowania lepszej jakościowo oraz bardziej dopasowanej do potrzeb klientów oferty, ale też do obniżania kosztów działalności. To o tyle istotne, że również w tym roku firmy ubezpieczeniowe będą musiały się mierzyć z wpływem inflacji na biznes.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00