Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-03-12

Sprawdź, jak uniknąć gun jumpingu, stworzyć clean team i zabezpieczyć transakcję M&A

Kluczowe jest zaplanowanie odpowiednich kroków i właściwe rozłożenie ich w czasie. To pomoże chronić interesy stron i będzie stanowić zabezpieczenie przed wielomilionowymi karami, a nawet niepowodzeniem transakcji fuzji i przejęć

zgłaszanie transakcji m&a – kiedy i do kogo

Prawidłowe przeprowadzanie transakcji fuzji i przejęć wymaga od ich uczestników odpowiedniego przygotowania – finansowego, prawnego i technicznego, które czasami wymaga nawet kilku miesięcy. Jego podstawą jest due diligence – badanie umożliwiające ocenę przejmowanego podmiotu. W dalszych krokach są przeprowadzane: ocena ryzyka związanego z transakcją, a później przygotowanie dokumentów korporacyjnych. Czasami do skutecznego zrealizowania przedsięwzięcia niezbędna może się okazać zgoda organu antymonopolowego.

Przypomnijmy, że obowiązek uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy transakcji, które spełniają następujące kryteria finansowe (art. 13 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów: dalej: u.o.k.k.):

1) łączny światowy obrót przedsiębiorców uczestniczących w koncentracji w roku obrotowym poprzedzającym rok zgłoszenia przekracza równowartość 1 000 000 000 euro lub

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00