Porada
Nie wszyscy nieobecni pracownicy mogą zostać pominięci w informacji ZUS IWA
Niektórzy z naszych pracowników przez cały miesiąc pobierali wynagrodzenie za czas choroby, zasiłek chorobowy albo przebywali na urlopie wypoczynkowym. Czu należy uwzględniać to w informacji ZUS IWA?
Osoby przebywające na zwolnieniu lekarskim i pobierające z tego tytułu wynagrodzenie za czas choroby lub zasiłek chorobowy oraz przebywające na urlopie wypoczynkowym uwzględnia się przy ustalaniu liczby ubezpieczonych, którą podaje się w informacji ZUS IWA, tj. informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe. Informację tę należy przekazać do końca stycznia danego roku za rok poprzedni. Na jej podstawie ZUS ustala stopę procentową składki na ubezpieczenie wypadkowe dla danego płatnika. Nakaz przekazywania ZUS IWA wynika z ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Wzór informacji stanowi załącznik do rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right