Artykuł
Nadzwyczajne zdarzenia w DPS-ach trafią pod lupę włodarzy
Od 1 stycznia 2024 r. dyrektorzy lub kierownicy domów pomocy społecznej będą wpisywać do specjalnego rejestru wypadki oraz przypadki samouszkodzeń i obrażeń ciała. Wójtowie, burmistrzowie, prezydenci, starostowie i marszałkowie zweryfikują, jak placówki sobie z nimi poradziły
Od 1 stycznia 2024 r. dyrektorzy lub kierownicy DPS-ów będą mieli nowy obowiązek. Zostali zobligowani do prowadzenia rejestru zgłoszeń o zdarzeniach nadzwyczajnych dotyczących mieszkańców domu lub osób przebywających w placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, związanych z zagrożeniem życia lub zdrowia tych osób, do podejmowania działań następczych oraz przekazywania informacji właściwym organom – tak wynika z art. 68aa nowo dodanego do ustawy o pomocy społecznej (dalej: u.p.s.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right