Artykuł
Z rezerwy kryzysowej nie da się zakupić mundurów ochronnych dla ochotniczej straży pożarnej
Mamy nadwyżkę w budżecie w postaci niewykorzystanej rezerwy na zarządzanie kryzysowe. Czy możemy ją przekazać PSP na pilny zakup brakującego umundurowania ochronnego?
Rezerwa celowa na zadania związane z zarządzaniem kryzysowym jest obligatoryjną rezerwą tworzoną na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy o zarządzaniu kryzysowym (dalej: u.z.k.). Z tego przepisu wynika, że w budżecie jednostki samorządu terytorialnego tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 proc. wydatków budżetu JST, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu. W art. 26 ust. 1 wskazano, że finansowanie wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie gminnym, powiatowym i wojewódzkim planuje się w ramach budżetów odpowiednio: gmin, powiatów i samorządów województw. Natomiast w ust. 2 dodano, że finansowanie wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie krajowym planuje się w ramach budżetu państwa w częściach, którymi dysponują wojewodowie, minister właściwy ds. wewnętrznych i inni ministrowie kierujący działami administracji rządowej oraz centralne organy administracji rządowej (art. 26 ust. 2 u.z.k.). Na finansowanie omawianych zadań zleconych z zakresu administracji rządowej JST otrzymują z budżetu państwa dotacje celowe w wysokości zapewniającej realizację tych zadań (ust. 3).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right