Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-11-14

rozmowa

Wygórowaną opłatę trudno pogodzić z dobrowolnością

Małobęcka-Szwast: Facebook rezygnuje z zarabiania na reklamach wyświetlanych subskrybentom, ale nie odcina sobie dostępu do pieniędzy reklamodawców

Płacisz danymi czy gotówką – przed takim wyborem od kilku dni stawiają nas Facebook i Instagram. Czy to jest zgodne z RODO?

dr Iga Małobęcka-Szwast, radca prawny z kancelarii Wardyński i Wspólnicy

dr Iga Małobęcka-Szwast, radca prawny z kancelarii Wardyński i Wspólnicy

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i decyzje organów ochrony danych osobowych zmusiły Metę, aby zrezygnowała z dotychczas stosowanych podstaw – tj. prawnie uzasadnionego interesu, a wcześniej niezbędności śledzenia do realizacji umowy – i zaczęła pozyskiwać zgody internautów na zbieranie ich danych do celów reklamowych. TSUE dopuścił możliwość wprowadzenia alternatywy w postaci odpłatności za świadczone usługi. To wynagrodzenie musi być jednak adekwatne – i tu pojawia się pytanie, czy zaproponowane przez Facebook i Instagram stawki spełniają ten warunek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00