Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-10-11

Rozporządzenie płacowe w jednostce samorządu terytorialnego: odpowiadamy na pytania czytelników

Choć nowe rozporządzenie płacowe dla pracowników samorządowych (Dz.U. poz. 1102) obowiązuje od 1 lipca br., to znaczna liczba napływających pytań wskazuje, że wiele gmin wciąż jeszcze mierzy się z wdrożeniem zmian, a więc np. boryka się z modyfikacją regulaminów wynagradzania lub zastanawia się, czy obniżenie kategorii zaszeregowania jest zgodne z prawem. Przypomnijmy: rozporządzenie wprowadziło zmiany nie tylko w nazwach stanowisk i zlikwidowało niektóre z nich, lecz także w kategoriach zaszeregowań pracowników.

Kto ponosi odpowiedzialność za przygotowanie i treść aneksu do regulaminu wynagrodzeń w JST? Czy dyrektor jednostki może scedować ten obowiązek na głównego księgowego?

To dyrektor jednostki jest odpowiedzialny za utworzenie regulaminu oraz wprowadzenie do niego zmian. Nie może więc scedować swojego obowiązku na innego pracownika. Zgodnie z art. 7 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 530; dalej: u.p.s.) czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za JST wykonują:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00