Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-09-05

ochrona konsumentów

Zalando, Booking i Travelist z zarzutami UOKiK

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zarzuca trzem internetowym platformom prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o to, że Zalando, Booking i Travelist nie stosują, zdaniem organu, wymogów informowania klientów zgodnie z ustawą (Dz.U. z 2022 r. poz. 2581) stanowiącą implementację dyrektywy Omnibus. Ta wymaga od platform internetowych przekazywania klientom wiedzy na temat tego, czy ofertę prezentuje przedsiębiorca, czy osoba fizyczna. Dodatkowo z prezentowanych informacji musi jasno wynikać dla kupującego, jaki jest podział obowiązków między sprzedawcami produktów i usług a platformami. Konsument ma wiedzieć, kto jest sprzedawcą oraz kto za co odpowiada, aby w razie problemów nie miał wątpliwości, gdzie złożyć reklamację.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00