Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-07-11

konsumenci

Pół roku dyrektywy Omnibus i koniec taryfy ulgowej

Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo mogły naruszyć obowiązujące od początku tego roku przepisy dotyczące informowania o promocjach cenowych. Tak uważa prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny, który postawił przedsiębiorcom zarzuty

Przypomnijmy, od 1 stycznia 2023 r. ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 168) obliguje przedsiębiorców prowadzących sprzedaż stacjonarnie lub w internecie, by stosując promocję, podawali najniższą cenę danego towaru lub usługi w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. To efekt implementacji dyrektywy 2019/2161 (dyrektywy Omnibus), która ma chronić konsumentów przed fałszywymi promocjami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00