Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-06-14

Urząd nie powinien gromadzić kserokopii praw jazdy kandydatów do pracy

Specyfika zadań ustawowych realizowanych w naszej jednostce organizacyjnej powoduje, że duży odsetek zatrudnionych osób jest upoważniony do prowadzenia pojazdów służbowych kategorii B. W efekcie już na etapie rekrutacji kandydatów do pracy oczekujemy od nich przedłożenia w aplikacji kserokopii prawa jazdy jako dowodu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień. Czy nasza praktyka jest właściwa?

Przypadki, jak ten opisany w pytaniu, nie są odosobnione. Taką praktykę do niedawna stosował chociażby Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. W ofertach pracy na stanowiska, których zajmowanie wiąże się z koniecznością prowadzenia samochodów służbowych, a co za tym idzie, trzeba mieć uprawnienia do prowadzenia pojazdów, wskazywano, że obligatoryjnym elementem aplikacji ma być kserokopia ważnego prawa jazdy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00