Artykuł
Urząd nie powinien gromadzić kserokopii praw jazdy kandydatów do pracy
Specyfika zadań ustawowych realizowanych w naszej jednostce organizacyjnej powoduje, że duży odsetek zatrudnionych osób jest upoważniony do prowadzenia pojazdów służbowych kategorii B. W efekcie już na etapie rekrutacji kandydatów do pracy oczekujemy od nich przedłożenia w aplikacji kserokopii prawa jazdy jako dowodu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień. Czy nasza praktyka jest właściwa?
Przypadki, jak ten opisany w pytaniu, nie są odosobnione. Taką praktykę do niedawna stosował chociażby Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. W ofertach pracy na stanowiska, których zajmowanie wiąże się z koniecznością prowadzenia samochodów służbowych, a co za tym idzie, trzeba mieć uprawnienia do prowadzenia pojazdów, wskazywano, że obligatoryjnym elementem aplikacji ma być kserokopia ważnego prawa jazdy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right