Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2023-01-16

Jak ująć zaległości w ZUS rozłożone na raty

Przedsiębiorca, któremu prowadzę księgi rachunkowe, z powodu kłopotów finansowych chce wnioskować o rozłożenie na raty zaległych składek ZUS. To mój pierwszy klient z ewidencją na pełnych księgach. Jakie operacje powinny być w nich ujęte?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może ze względów gospodarczych - na wniosek dłużnika - rozłożyć należności z tytułu składek na raty, uwzględniając możliwości płatnicze dłużnika oraz stan finansów ubezpieczeń społecznych. Warunkiem rozłożenia na raty zaległych składek ZUS jest konieczność opłacania bieżących składek ZUS po dniu złożenia wniosku. Rozłożenie należności na raty następuje w formie umowy cywilnoprawnej, ustalającej warunki i harmonogram ich spłat (tzw. układu ratalnego). Pamiętać należy, że ww. umowa ulega rozwiązaniu m.in. w przypadku:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00