Artykuł
Serwisy internetowe urzędów będą bardziej dostępne
Podmiot publiczny publikujący na swojej stronie internetowej materiał multimedialny, który wcześniej był nadawany na żywo, będzie miał 14 dni na dodanie do niego napisów.
Taki wymóg przewiduje projekt nowelizacji ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. poz. 848 ze zm.), którym zajmie się Sejm. Jej przepisy mają zastosowanie przede wszystkim do jednostek sektora finansów publicznych, takich jak organy administracji rządowej i samorządowej, oraz organizacji pozarządowych, które prowadzą działalność w sferze zadań publicznych. Prowadzone przez nie serwisy internetowe, w tym strony Biuletynu Informacji Publicznej, oraz aplikacje mobilne muszą spełniać standardy dostępności określone w załączniku do ustawy. Aby poprawić skuteczność wdrażania tych wymogów oraz doprecyzować niektóre przepisy, resort cyfryzacji przygotował nowelizację ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right