Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2022-11-16

Dlaczego dla dodatku węglowego jest potrzebny odrębny rachunek bankowy

W naszej jednostce mamy dylemat. Chodzi o obowiązek gromadzenia środków i wypłat z odrębnego konta (konto z planem finansowym), o czym mówi art. 65 ust. 11 ustawy covidowej. Czy takie zasady zastosować także do obsługi dodatku węglowego i stworzyć odrębny rachunek bankowy?

W artykule 4 ust. 2 ustawy o dodatku węglowym wskazano, że wojewodowie przekazują środki gminom w granicach kwot określonych na realizację wypłat dodatku węglowego z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, o którym mowa w art. 65 ust. 1 ustawy z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa z 31 marca 2020 r.). Jak zatem widać, ta regulacja ustawy o dodatku węglowym bezpośrednio nawiązuje do przepisów ustawy covidowej w kontekście Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Warto przypomnieć, że wspomniany art. 65 ustawy z 31 marca 2020 r. zawiera wiele jednostek redakcyjnych, w tym ust. 5 pkt 6, z którego wynika, że środki funduszu mogą być przeznaczane na wypłaty i obsługę dodatku węglowego (o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy o dodatku węglowym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00