Artykuł
Nie wolno odbierać konsumentowi prawa do pominięcia reklamy
Jeśli widz nie ma ochoty zapoznawać się z materiałami sponsorowanymi opublikowanymi przez twórcę w mediach społecznościowych, ma do tego prawo. Aby jednak miał od razu możliwość podjęcia takiej decyzji, musi być niezwłocznie poinformowany, że treść ma charakter reklamowy - podkreśla Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podczas ubiegłotygodniowego webinaru zorganizowanego przez UOKiK Krzysztof Lehmann, dyrektor bydgoskiej delegatury urzędu, odpowiadał na pytania o opublikowane ostatnio rekomendacje dotyczące oznaczania przez influencerów treści reklamowych w mediach społecznościowych. Wytyczne te wywołały nie lada poruszenie wśród twórców oraz pełnomocników. Lehmann zapowiedział, że wkrótce będą ukazywać się kolejne materiały edukacyjne, mające odpowiadać na najczęściej napływające do UOKiK pytania.