Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-09-12

Czas rozpocząć przygotowania do inwentaryzacji środków trwałych

Nasz klient, który myśli już o inwentaryzacji, zwrócił się do nas z zapytaniem o zasady jej przeprowadzania dla środków trwałych w jego firmie. Czy musimy w tym uczestniczyć?

Początek września to najwyższy czas, aby w firmach przemyśleć kwestie dotyczące przeprowadzania inwentaryzacji. Wydaje się, że do końca roku jest jeszcze dużo czasu, ale pamiętajmy, że fizycznie inwentaryzację można rozpocząć już 1 października. A zanim się ją rozpocznie, należy zaktualizować zasady jej przeprowadzania i uzgodnić szczegóły organizacyjne. Szczególnie jest to ważne, jeśli jednostka korzysta z usług biura rachunkowego. Tu potrzebna jest ścisła współpraca, a zwykle umowa o usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych nie odnosi się do inwentaryzacji, która zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o rachunkowości jest odrębnym od prowadzenia ksiąg rachunkowych elementem systemu rachunkowości. Przeprowadzenie inwentaryzacji warunkuje jednak prawidłowość sporządzenia sprawozdania finansowego, za które zgodnie z umową odpowiada operacyjnie biuro. Nie można więc powiedzieć, że biura rachunkowego nie interesuje inwentaryzacja, bo przecież jej brak lub jej nierzetelnie przeprowadzenie nie pozwoli przygotować sprawozdania w sposób zgodny z ustawą o rachunkowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00