Artykuł
Wsparcie psychologiczne w szkole jest konieczne
W szkołach powinno się zamknąć gabinety pedagogów i psychologów - po to, aby byli aktywni wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Profilaktyka zaburzeń psychicznych musi być prowadzona tam, gdzie bardzo często jest ich źródło - przekonują eksperci
Zgodnie z wdrażaną reformą system psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej ma być trzypoziomowy. I poziom - poradnie psychologiczno-psychoterapeutyczne - udziela najbardziej podstawowych świadczeń w środowisku pacjenta, jest więc najliczniejszy (w tych ośrodkach pracują terapeuci i psycholodzy, nie ma lekarzy), II poziom - centra zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży - zajmuje się nieco bardziej skomplikowanymi przypadkami (tu wkracza lekarz), a III jest najbardziej wyspecjalizowany (tam funkcjonują m.in. oddziały całodobowe). Pierwsze placówki I poziomu już działają, II poziom jest tworzony, a III powstawać ma na bazie istniejących szpitali. Ideą nowego systemu jest praca w środowisku pacjenta, więc ważnym elementem jest szkoła. I
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right