Artykuł
MF wyjaśnia, jak kwalifikować środki z Funduszu Pomocy na zadania oświatowe
Resort finansów odpowiedział na apele samorządowców i przedstawił, we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki, wyjaśnienia dotyczące prawidłowej kwalifikacji środków z Funduszu Pomocy na dodatkowe zadania oświatowe.
Fundusz został utworzony na mocy ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2022 r. poz. 583). Artykuł 14 ust. 11 stanowi, że finansowanie lub dofinansowanie może być udzielone m.in. jednostkom sektora finansów publicznych (w tym również jednostkom samorządu terytorialnego). Dotychczas samorządy zgłaszały jednak wątpliwości dotyczące właściwej kwalifikacji budżetowej przyznawanych pieniędzy. - Rzeczywiście takie kwestie się pojawiły, głównie dotyczące edukacji, jak mamy księgować środki z tego tytułu - potwierdza Marek Wójcik, sekretarz strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Pierwsze pieniądze na ten cel zostały przekazane samorządom za okres od 24 lutego br. do końca marca.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right