Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-04-13

O co urzędnicy pytają na forach i szkoleniach

zakwaterowanie w domku letniskowym

Użyczyłem nieodpłatnie uchodźcom domek letniskowy. Do tej pory płaciłem gminie za wywóz odpadów z tej nieruchomości ryczałtem raz w roku. Ale teraz nieruchomość traci swój charakter rekreacyjno-wypoczynkowy. Czy muszę o tym powiadomić gminę i czy zmieni się system opłat, np. będzie teraz zależał od liczby worków lub pojemników?

W momencie, w którym działka rekreacyjno-wypoczynkowa staje się nieruchomością zamieszkaną, konieczne staje się złożenie deklaracji śmieciowej (należy wówczas złożyć zerową deklarację dla nieruchomości rekreacyjnej, bo z niej już śmieci nie będą odbierane, oraz pierwszą deklarację dla nieruchomości niezamieszkanej, bo taką domek letniskowy teraz będzie - red.). Rozliczenie będzie się odbywało z uwzględnieniem metody, jaką gmina stosuje dla nieruchomości zamieszkanych (np. metodę od osoby lub gospodarstwa domowego albo metodę powierzchniową lub wodną). Pierwszą deklarację dla nieruchomości zamieszkanej należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na niej pierwszego mieszkańca (art. 6m ust. 1[1] pkt 1 ustawy o czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.). Natomiast deklarację zerową należy złożyć do 10. dnia miesiąca następującego po tym, w którym nastąpiła zmiana charakteru nieruchomości (art. 6m ust. 2 u.c.p.g).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00