Artykuł
Nowa ulga nie rozwiąże problemów z rozliczaniem sponsoringu
Od 2022 r. podatnicy odliczą dodatkowo 50 proc. wydatków poniesionych na działalność: sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę. Warunkiem będzie jednak zaliczenie ich w pierwszej kolejności do kosztów
Na tym tle przez wiele lat toczyły się spory z fiskusem. Organy wielokrotnie kwestionowały rozliczanie wydatków firm w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. corporate social responsibility - CSR).
- Fiskus podważa odliczenie, jeżeli uzna, że takich wydatków w ogóle nie można było potrącić od przychodów, bo przykładowo stanowiły one darowiznę - podkreśla Grzegorz Kuś, radca prawny, doradca podatkowy i ekspert PwC.
Wyjaśnia, że ten sam problem może się pojawić przy korzystaniu z nowych preferencji.
Nowe preferencje
Chodzi o nową ulgę CSR (zwaną również ulgą sponsoringową), która zacznie obowiązywać od 2022 r. wraz z wejściem w życie nowelizacji zwanej potocznie Polskim Ładem. Nowelizacja ta czeka już tylko na podpis prezydenta i opublikowanie w Dzienniku Ustaw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right