Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-11-14

Nowa ulga nie rozwiąże problemów z rozliczaniem sponsoringu

Od 2022 r. podatnicy odliczą dodatkowo 50 proc. wydatków poniesionych na działalność: sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę. Warunkiem będzie jednak zaliczenie ich w pierwszej kolejności do kosztów

Na tym tle przez wiele lat toczyły się spory z fiskusem. Organy wielokrotnie kwestionowały rozliczanie wydatków firm w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. corporate social responsibility - CSR).

- Fiskus podważa odliczenie, jeżeli uzna, że takich wydatków w ogóle nie można było potrącić od przychodów, bo przykładowo stanowiły one darowiznę - podkreśla Grzegorz Kuś, radca prawny, doradca podatkowy i ekspert PwC.

Wyjaśnia, że ten sam problem może się pojawić przy korzystaniu z nowych preferencji.

Nowe preferencje

Chodzi o nową ulgę CSR (zwaną również ulgą sponsoringową), która zacznie obowiązywać od 2022 r. wraz z wejściem w życie nowelizacji zwanej potocznie Polskim Ładem. Nowelizacja ta czeka już tylko na podpis prezydenta i opublikowanie w Dzienniku Ustaw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00