Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-09-27

NSA o reklamie aptek: „tak” dla bannerów, „nie” dla gazetek

Naczelny Sąd Administracyjny na początku września wydał wyroki w wielu sprawach dotyczących interpretacji przepisów związanych z zakazem reklamy aptek. Część z nich jest korzystna dla przedsiębiorców. Uzasadnienia orzeczeń właśnie zostały opublikowane.

Pierwszy przypadek, który badał NSA, dotyczył dozwolonej formy przekazywania informacji o lokalizacji i godzinach otwarcia apteki. Generalnie, zgodnie z art. 94a prawa farmaceutycznego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 974), takie dane nie stanowią naruszenia zakazu reklamy, o ile nie są obudowane dodatkowymi zachętami do odwiedzenia konkretnej placówki. W praktyce zarówno inspekcja farmaceutyczna, jak i główny inspektor farmaceutyczny niejednokrotnie nakładali na przedsiębiorców kary za umieszczenie takich informacji na wielkopowierzchniowych bannerach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00