Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-09-12

Podmiot prywatny musi zadbać o niepełnosprawnych, jeśli instytucja finansująca wpisze to do umowy

W Dzienniku Gazecie Prawnej z 6 września br. ukazał się tekst „Grzywna do 50 tys. zł za bariery i brak dostępności”, który przypominał, że w początkach tego miesiąca weszły w życie przepisy, które pozwalają osobom niepełnosprawnym, seniorom, rodzicom z małymi dziećmi oraz innym osobom, które przejściowo napotykają bariery w codziennym funkcjonowaniu, złożyć skargę do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na właściciela obiektu o charakterze publicznym, gdy ten nie zagwarantuje możliwości skorzystania z usług w dogodny dla nich sposób. Z tekstu wynikało, że poskarżyć się można na m.in. samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej. Czy analogiczne obowiązki zapewnienia ułatwień dla osób niepełnosprawnych dotyczą również prywatnych przychodni, które realizują swoje usługi ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia? Czy one również mogą zostać ukarane przez PFRON, jeśli nie spełniają wymogów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00