Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-08-23

Dlaczego praktyki telekomu należało uznać za nieuczciwe

Niemal 40 mln zł kary nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Polkomtel, operatora sieci Plus, podtrzymał w maju Sąd Okręgowy w Warszawie. Niedawno ukazało się uzasadnienie tego rozstrzygnięcia, można więc prześledzić tok rozumowania sądu.

W swojej głośnej - m.in. ze względu na wyjątkowo wysoką sumę - decyzji z 2019 r. prezes UOKiK zarzucił telekomowi stosowanie łącznie dziewięciu praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Ich wspólną cechą było pobieranie opłat za automatycznie włączanie usług, początkowo darmowych, jednak po wygaśnięciu okresu próbnego płatnych (zwykle były to niewielkie kwoty). Były to np. subskrypcje serwisów do odtwarzania filmów czy muzyki, transmisja danych, ochrona przed wirusami, ale też np. zmiana sygnału oczekiwania na wybraną melodię. Część usług była przydatna tylko dla pewnej grupy abonentów - np. możliwość namierzenia drugiej karty SIM przydaje się zwłaszcza rodzicom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00