Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-08-10

Dziś kłopot ma Konstancin, ale inne samorządy oszczędzające na lokacie bankowej też muszą być czujne

Gminy, które mają nadwyżkę budżetową i lokują pieniądze w banku, nie mogą mieć do końca pewności, czy operacja finansowa jest zupełnie bezpieczna. Przed utratą środków bowiem nie zabezpieczają najlepsze procedury. Przykład? Podwarszawski Konstancin-Jeziorna, który stracił w ten sposób 5 mln zł. Przy czym nie jest to jeszcze pewne, kto konkretnie zawinił – sprawę bada prokurator. Utrata pieniędzy może być skutkiem błędu pracownika albo działania przestępców. W dzisiejszym tekście wskazujemy najważniejsze aspekty związane z gospodarowaniem środkami budżetowymi, począwszy od perspektywy zabezpieczenia interesów gminy przy wyborze banku, przez przedstawienie podziału odpowiedzialności za dokonywanie operacji pieniężnych, aż po możliwe działania jednostki w sytuacji, gdy dojdzie już do utraty środków pieniężnych przy braku winy pracowników tej jednostki

Jednostki samorządu terytorialnego na mocy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 305; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 1236), prowadząc gospodarkę pieniężną, posługują się różnymi rachunkami bankowymi. Ogólne regulacje z tym związane zawarte zostały w art. 264 ww. ustawy. Z jego treści wynika zaś, że:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00