Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-07-26

Co zrobić, gdy w ratuszu doszło do wycieku danych

Warszawski magistrat zaliczył niedawno poważną wpadkę - omyłkowo przesłał nieuprawnionym osobom numery ksiąg wieczystych z rejestrów cen nieruchomości i poinformował o tym w swoim Biuletynie Informacji Publicznej. Sprawa ta skłania do omówienia problemów związanych z bezpieczeństwem danych osobowych w sektorze publicznym i poszukania odpowiedzi na pytanie, jak zapobiec takim przypadkom oraz jak prawidłowo reagować, gdy już się wydarzą.

W takich przypadkach, jak przypomniany wyżej, RODO posługuje się terminem „naruszenie ochrony danych osobowych”. Potocznie używa się określenia incydent bezpieczeństwa (nim się też to posłużyły władze stolicy). Incydentem nie jest jednak naruszenie jakiegokolwiek wymogu RODO, np. niespełnienie obowiązku informacyjnego, ale wyłącznie naruszenie reguł bezpieczeństwa (jednego z trzech jego atrybutów, tj. poufności, integralności i dostępności danych) prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00