Artykuł
Resort rozwoju o pieniądzach za turystyczny voucher
Biuro podróży nie musi ich zwracać, jeśli klient w czasie ważności bonu nie podejmie żadnych działań, by go zrealizować. Wtedy po dwóch latach wygasa, a środki przepadają - wynika ze stanowiska MRPiT
Wśród licznych zmian, jakie wprowadziła czerwcowa nowelizacja specustawy o COVID-19, jest rozwiązanie istotne dla organizatorów turystyki (czyli m.in. biur podróży) oraz ich klientów. Chodzi o wydłużenie terminu ważności voucherów, które biura podróży wydawały klientom na imprezy odwoływane z powodu pandemii koronawirusa. Przepisy te weszły w życie z mocą wsteczną 1 kwietnia br.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 specustawy o COVID-19 vouchery turystyczne są ważne już nie jeden rok, ale dwa lata od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna. Przypomnijmy, że vouchery wprowadzono w ub.r., w czasach największych kłopotów z realizacją wycieczek. Przedłużająca się pandemia sprawiła, że wiele z imprez nie mogło się odbyć. Ustawodawca oszacował, że wartość voucherów pozostających bez możliwości realizacji może wynosić nawet 100 mln zł, a spora część środków dotyczy turystyki krajowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right