Porada
Poradnia kadrowa
- Jak wyznacza się koordynatora ds. bhp, gdy w jednym miejscu pracują załogi kilku firm
- Na jakich zasadach pracodawca mógłby zrefundować koszt zakupu soczewek kontaktowych zamiast okularów
- Czy posiadanie książeczki sanitarno-epidemiologicznej zwalnia z obowiązku uzyskania orzeczenia lekarskiego
Planujemy przeprowadzić kapitalny remont jednego z budynków na terenie naszego zakładu pracy. Dziś uzyskaliśmy informację, że generalny wykonawca zamierza korzystać z firm podwykonawczych. Kto w takim przypadku powinien powołać koordynatora ds. bhp? Generalny wykonawca czy my jako pracodawca, na którego terenie będą wykonywane prace? Kto w takim przypadku odpowiada za teren budowy?
Stosownie do art. 208 par. 1 kodeksu pracy (dalej: k.p.), jeżeli w tym samym miejscu jednocześnie wykonują pracę pracownicy zatrudnieni przez różnych pracodawców, pracodawcy ci mają obowiązek:
1) współpracować ze sobą,
2) wyznaczyć koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników zatrudnionych w tym samym miejscu,
3) ustalić zasady współdziałania uwzględniające sposoby postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right