Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-07-21

Poradnia kadrowa

  • Jak wyznacza się koordynatora ds. bhp, gdy w jednym miejscu pracują załogi kilku firm
  • Na jakich zasadach pracodawca mógłby zrefundować koszt zakupu soczewek kontaktowych zamiast okularów
  • Czy posiadanie książeczki sanitarno-epidemiologicznej zwalnia z obowiązku uzyskania orzeczenia lekarskiego

Planujemy przeprowadzić kapitalny remont jednego z budynków na terenie naszego zakładu pracy. Dziś uzyskaliśmy informację, że generalny wykonawca zamierza korzystać z firm podwykonawczych. Kto w takim przypadku powinien powołać koordynatora ds. bhp? Generalny wykonawca czy my jako pracodawca, na którego terenie będą wykonywane prace? Kto w takim przypadku odpowiada za teren budowy?

Stosownie do art. 208 par. 1 kodeksu pracy (dalej: k.p.), jeżeli w tym samym miejscu jednocześnie wykonują pracę pracownicy zatrudnieni przez różnych pracodawców, pracodawcy ci mają obowiązek:

1) współpracować ze sobą,

2) wyznaczyć koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników zatrudnionych w tym samym miejscu,

3) ustalić zasady współdziałania uwzględniające sposoby postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00