Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-06-29

Prawidłowa nowelizacja nie jest prostą sprawą

Zmianą uchwały rady gminy czy zarządzenia wójta jest nie tylko zastąpienie określonych przepisów nowymi. Może to też być ich uchylenie bez wprowadzania w to miejsce żadnych nowości albo odwrotnie - dodanie całkowicie innych rzeczy. Swoistego rodzaju nowelizacją jest zastąpienie całego aktu nowym.

W artykułach publikowanych w ramach cyklu przedstawiamy, jak tworzyć dobre prawo lokalne, by było czytelne i zrozumiałe dla odbiorców. Wskazujemy też błędy, jakie popełniają samorządy, podejmując uchwały, oraz wyjaśniamy, jak ich unikać. Dotychczas w dodatku „Samorząd i Administracja” w tym cyklu ukazały się artykuły:

„Dlaczego poprawność ustaw i uchwał ma znaczenie” ‒ DGP nr 90 z 12 maja,

„Prawidłowa konstrukcja tytułu i podstawy prawnej podejmowanej uchwały oraz użycie jednostek redakcyjnych i systematyzacyjnych” ‒ DGP nr 100 z 26 maja,

„Przepisy merytoryczne, czyli element (prawie) każdej uchwały organów stanowiących JST” ‒ DGP nr 105 z 2 czerwca,

„Przepisy porządkowe niekiedy potrzebne, ale nie zawsze dopuszczalne” - DGP nr 109 z 9 czerwca,

„Kiedy w aktach prawa miejscowego umieszczamy przepisy epizodyczne, przejściowe i dostosowujące? - DGP nr 114 z 16 czerwca,

„Przepisy końcowe, czyli w jakim czasie obowiązują akty prawa miejscowego?” - DGP nr 119 z 23 czerwca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00