Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-06-22

Zdarzają się błędy we wzorach wniosków o dodatki mieszkaniowe

Każda gmina musi na drodze uchwały określić wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz dołączanej do niego deklaracji o wysokości dochodów. Do niektórych z nich zastrzeżenia mają wojewodowie.

Konieczność opracowania własnych formularzy to efekt wchodzącej w życie 1 lipca br. nowelizacji przepisów ustawy z 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2133 ze zm.). Przewiduje ona zmiany dotyczące m.in. osób uprawnionych do tego świadczenia, kryterium dochodowego oraz sposobu wyliczania dochodu rodziny. Jednocześnie w dodawanym do art. 7 ust. 1e znalazło się upoważnienie do wydania przez radę gminy uchwały, w której znajdzie się wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklaracji o wysokości dochodów gospodarstwa domowego za okres trzech miesięcy poprzedzających jego złożenie, podczas gdy do tej pory wspomniane druki były regulowane przez rozporządzenie Rady Ministrów. Co ważne, w art. 7 ust. 1c i 1d wskazane zostały elementy, które powinny zostać uwzględnione we wzorze wniosku oraz deklaracji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00