Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-05-04

Pracownik sam nie decyduje, jak firma ma go dokształcać

Jeden z naszych pracowników wystąpił do przełożonego z oficjalnym pismem, w którym domaga się zorganizowania przez firmę szkolenia z obsługi programów i systemów informatycznych. Takie szkolenia mieliśmy przy ich wdrażaniu, a obecnie uważamy, że nie są potrzebne, bo uczyć innych pracowników mogą ci wcześniej przeszkoleni. Czy żądanie pracownika jest dla nas w jakikolwiek sposób wiążące? A może pracownik musi dokształcić się we własnym zakresie? ©℗

Zgodnie z art. 17 kodeksu pracy (dalej: k.p.) pracodawca ma obowiązek ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Zasada ta została powtórzona w art. 94 pkt 6 k.p., gdzie została wymieniona jako jeden z podstawowych obowiązków zatrudniającego. Definicję podnoszenia kwalifikacji zawodowych zawiera zaś art. 103

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00