Artykuł
Praca zdalna z zagranicy. O czym muszą pamiętać pracodawcy?
Obowiązki będą inne w zależności od tego, czy na odległość zostanie zatrudniony Polak czy też cudzoziemiec. W każdym jednak przypadku kluczowe kwestie takiego angażu warto uregulować w przepisach wewnątrzzakładowych lub umowie
Nie ma wątpliwości, że w związku z pandemią COVID-19 jesteśmy świadkami wielu zawirowań i zmian na rynku pracy, a jedną z najbardziej widocznych jest nagły wzrost popularności pracy zdalnej (czy tzw. home office). Na wprowadzenie tego rozwiązania zdecydowało się wielu pracodawców, w tym tacy, którzy przed pandemią z nieufnością traktowali wizję pracownika wypełniającego swe obowiązki służbowe z domu. Wszystko więc wskazuje na to, że praca zdalna pozostanie z nami również po zakończeniu stanu epidemii czy stanu zagrożenia epidemicznego. Obecnie, pomimo jej powszechności, prawidłowe i efektywne ustalenie zasad pracy na odległość wciąż jednak jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. A z uwagi na brak szczegółowych przepisów prawnych mnożą się pytania, czy dane rozwiązanie jest dopuszczalne oraz o czym powinien pamiętać pracodawca, wprowadzając home office dla swoich pracowników.
Jednym z zagadnień, które może kreować wiele pytań i problemów, jest możliwość świadczenia pracy zdalnej z zagranicy. Wizja wykonywania obowiązków służbowych np. na egzotycznej wyspie albo zatrudniania cudzoziemca z pominięciem długotrwałego procesu uzyskiwania dla niego zezwolenia na pracę jest dla wielu jest bardzo kusząca. Poniżej postaram się zwrócić uwagę na kilka najważniejszych aspektów z tym związanych z punktu widzenia prawa pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right