Artykuł
Ruszył system do komunikacji z firmami audytorskimi
Justyna Adamczyk: Do końca lutego firmy muszą złożyć sprawozdanie roczne z wykonanych przez nie usług. Można będzie to zrobić elektronicznie poprzez indywidualne konto w nowym systemie STREFA udostępnionym przez PANA
fot. Materiały prasowe
Justyna Adamczyk wiceprezes Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego
Polska Agencja Nadzoru Audytowego uruchomiła System Rejestracji i Ewidencji Firm Audytorskich - STREFA. Do czego on ma służyć?
Przede wszystkim do prostszej, wygodniejszej i efektywnej komunikacji. Na razie udostępniona jest możliwość składania kilku formularzy, ale oferta będzie stopniowo poszerzana. Chcemy, aby STREFA służyła firmom na każdym etapie ich działania - od momentu rejestracji, poprzez bieżącą komunikację z Agencją, aktualizowanie danych, śledzenie ważnych komunikatów, aż po wyrejestrowanie, zamknięcie firmy. Docelowo informacje będą przekazywane w obie strony, czyli również z Agencji do jednostek nadzorowanych. Firma audytorska po zalogowaniu zobaczy na swoim koncie aktualne informacje na swój temat, historię korespondencji, listę otrzymanych i złożonych dokumentów oraz stan ich realizacji. Umożliwi to monitowanie ścieżki ich realizacji, czyli kiedy dokumenty zostały wysłane i czy Agencja je faktycznie otrzymała. STREFA jest powiązana z systemem Głównego Urzędu Statystycznego i pobiera stamtąd potrzebne dane, ale nie jesteśmy w stanie w ten sposób pozyskać wszystkich. Dlatego tak ważne jest, aby firmy audytorskie się rejestrowały i zwracały uwagę, czy wszystkie informacje na ich koncie są aktualne i zgodne ze stanem faktycznym. Przecież wszystkim nam zależy, aby komunikacja między Agencją a firmami audytorskimi była jak najlepsza, aby maksymalnie skrócić czas potrzebny na procedowanie wniosków czy choćby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. I właśnie temu ma służyć nasza STREFA.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right