Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-01-26

Nowe zasady korygowania to problem w czasie epidemii

Wejście w życie slim VAT zbiegło się w czasie z obowiązującym zakazem handlu. I stało się dużym kłopotem dla właścicieli centrów handlowych oraz najemców

Z jednej strony bowiem mamy wygaszenie umów najmu, z drugiej nowy obowiązek uzgadniania korekty faktur. W efekcie właściciele centrów handlowych mają problem z obniżeniem podatku należnego, a najemcy - z odliczeniem naliczonego.

Właściciel powinien bowiem, ze względu na zakaz handlu, skorygować wystawioną wcześniej fakturę. Wymusza to ustawa covidowa z 2 marca 2020 r. (Dz.U. poz. 1842 ze zm.). Ale to nie wystarczy do obniżenia podatku należnego, bo od 1 stycznia br. trzeba jeszcze uzgodnić warunki obniżki z najemcą. A co tu uzgadniać, gdy brak najmu wymusiła ustawa?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00