comment
Artykuł
Data publikacji: 2021-01-03
handel
Rękojmia nieco mniej korzystna dla kupujących
Konsument będzie musiał godzić się najpierw na naprawę towaru lub jego wymianę. Dopiero w dalszej kolejności będzie mógł domagać się obniżenia ceny lub zażądać zwrotu pieniędzy.
Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.), której projekt przedstawiło Ministerstwo Sprawiedliwości, nieco zmniejszy uprawnienia konsumentów z tytuły rękojmi. Polska nie ma jednak wyjścia. Musi bowiem wdrożyć dwie dyrektywy: 2019/770 w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych oraz 2019/771 w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów.
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także