Artykuł
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jako koszt
Warunkiem zaliczenia odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych do kosztów jest jego przekazanie na rachunek bankowy funduszu. Nie jest to jednak jedyny warunek.
Edward Żurański
Przepisy podatkowe przewidują wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów odpisów i wpłat na różnego rodzaju fundusze tworzone przez podatnika (art. 23 ust. 1 pkt 7 u.p.d.o.f. i art. 16 ust. 1 pkt 9 u.p.d.o.p.), a wyjątkiem od tego są m.in. zwiększenia i odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, które obciążają koszty działalności pracodawcy. Pracodawca ma więc możliwość zaliczenia do kosztów odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - ale pod warunkiem, że na rachunek takiego funduszu zostaną wpłacone środki pieniężne. Kosztem mogą być zarówno odpisy podstawowe na z.f.ś.s., jak i zwiększenia tych odpisów. W każdym przypadku warunkiem jest jednak przekazanie środków pieniężnych z tytułu odpisu na rachunek bankowy funduszu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right