Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-07-03

Przygotowanie wniosku o rentę

Jakie są obowiązki pracodawcy wobec pracownika ubiegającego się o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy? Jakie dokumenty powinny zostać dołączone do wniosku o przyznanie takiego świadczenia? Co w sytuacji, kiedy pracownik z winy pracodawcy nie otrzyma w odpowiednim terminie renty z tytułu niezdolności do pracy?

Aldona Salamon

Wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy może przygotować i złożyć w ZUS pracownik ubiegający się o przyznanie tego świadczenia. Może się jednak zwrócić o skompletowanie i przygotowanie wniosku do swojego pracodawcy, jeśli pracodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo osobą fizyczną uprawnioną do wypłaty zasiłków z ubezpieczenia społecznego. Taki pracodawca ma bowiem obowiązek (art. 125 ustawy emerytalnej):

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00