Porada
Ujęcie w księgach refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy
Jednostka (spółka jawna) podpisała umowę o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla skierowanego z urzędu pracy bezrobotnego w wysokości 18 000 zł brutto (zakup środka trwałego i wyposażenia typu: niszczarka, program komputerowy itp.). Za całość zapłacono łącznie 25 000 zł. Jak to należy ująć w księgach rachunkowych oraz jak dokonać rozliczenia VAT, skoro w umowie o dofinansowanie otrzymana kwota stanowi wartość brutto?
Sposób ewidencji księgowej oraz rozliczeń podatkowych otrzymanej refundacji będzie zależał głównie od tego, czy wydatkowane środki dotyczą środków trwałych czy pozostałych drobnych zakupów - wyposażenia. W przypadku zakupu środków trwałych wartość otrzymanej refundacji nie jest zaliczana do przychodów podatkowych. Tym samym amortyzacja środka trwałego w części pokrytej refundacją nie stanowi kosztu. Natomiast środki otrzymane na wyposażenie należy zaliczyć po ich otrzymaniu do przychodów z działalności operacyjnej. Wynika to z tego, że wartość wyposażenia odpisywana jest bezpośrednio w koszty danego okresu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right