Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-02-23

Dopłaty do demontażu pojazdów - skutki podatkowe

Przedsiębiorcy prowadzący stacje demontażu aut wycofanych z eksploatacji mogą wnioskować o dopłaty do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) (art. 410a ustawy - Prawo ochrony środowiska).

Anna Piórkowska

Środki na dopłaty do demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji przysługują wyłącznie przedsiębiorcom prowadzącym stacje demontażu, którzy:

1) uzyskali wymagane poziomy odzysku i recyklingu, tj. odpowiednio 95 i 85 proc. masy pojazdów przyjętych do stacji demontażu, poza autami wyprodukowanymi przed 1 stycznia 1980 r., dla których wskaźniki te wynoszą 75 i 70 proc. (art. 28 ust. 1 i 2 ustawy o recyklingu pojazdów),

2) posiadają decyzje wymagane w związku z prowadzeniem stacji demontażu (decyzje wydawane są przez marszałka województwa),

3) złożyli do NFOŚiGW oraz marszałka województwa roczne sprawozdanie na temat prowadzonej działalności: sprawozdanie za dany rok należy złożyć w terminie do 15 lutego następnego roku za dany rok (art. 30 ustawy o recyklingu pojazdów),

4) złożą wniosek o dopłatę wraz z wymaganymi dokumentami,

5) złożą zapewnienie, że wnioskowana dopłata wraz z innymi uzyskanymi formami pomocy publicznej nie przekroczy w okresie bieżącego roku oraz dwóch poprzedzających lat dozwolonej kwoty pomocy de minimis (dla przedsiębiorców, którzy nie prowadzą działalności w sektorze transportu drogowego, jest to równowartość 200 000 euro).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00