Artykuł
Reklamacja w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów
Tomasz Krywan
Zdarza się, że towary dostarczane przez przedsiębiorców mają wady i są przez nabywców reklamowane.
Dotyczy to również przypadków, gdy klientami polskich podatników są podmioty unijne z innych państw członkowskich, a więc gdy dostawy reklamowanych towarów stanowią dla polskich podatników wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Reklamacje uznawane przez przedsiębiorców załatwiane mogą być, co do zasady, na trzy sposoby:
- przez obniżenie ceny wadliwego towaru (wadliwych towarów),
- przez przyjęcie zwrotu wadliwego towaru (wadliwych towarów) oraz
- przez jego (ich) wymianę.
Obniżenie ceny wadliwych towarów
Pierwszym ze sposobów załatwienia uznanej reklamacji jest obniżenie ceny sprzedanego towaru lub sprzedanych towarów. W takim przypadku wystawiana jest faktura korygująca do faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Faktura ta jest wystawiana w dwóch egzemplarzach (oryginał powinien zostać wysłany lub przekazany w inny sposób unijnemu nabywcy) i powinna zawierać co najmniej:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right