Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-12-04

Reklamacja w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

Tomasz Krywan

Zdarza się, że towary dostarczane przez przedsiębiorców mają wady i są przez nabywców reklamowane.

Dotyczy to również przypadków, gdy klientami polskich podatników są podmioty unijne z innych państw członkowskich, a więc gdy dostawy reklamowanych towarów stanowią dla polskich podatników wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Reklamacje uznawane przez przedsiębiorców załatwiane mogą być, co do zasady, na trzy sposoby:

- przez obniżenie ceny wadliwego towaru (wadliwych towarów),

- przez przyjęcie zwrotu wadliwego towaru (wadliwych towarów) oraz

- przez jego (ich) wymianę.

Obniżenie ceny wadliwych towarów

Pierwszym ze sposobów załatwienia uznanej reklamacji jest obniżenie ceny sprzedanego towaru lub sprzedanych towarów. W takim przypadku wystawiana jest faktura korygująca do faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Faktura ta jest wystawiana w dwóch egzemplarzach (oryginał powinien zostać wysłany lub przekazany w inny sposób unijnemu nabywcy) i powinna zawierać co najmniej:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00