Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-06-19

Sprzedaż usług reklamowych - miejsce opodatkowania

Czy odpłatne udostępnienie części lokali użytkowych w celu umieszczenia na ich powierzchni banerów wraz z reklamą dotyczącą towarów oferowanych przez inne podmioty trzecie może być na potrzeby VAT uznane za usługi reklamowe?

dr Wojciech Maruchin

doradca podatkowy, partner - KDPM Modzelewski & Maruchin

W obrocie gospodarczym często można spotkać się z sytuacją, w której polski podatnik VAT świadczy „usługi reklamowe”, polegające na odpłatnym udostępnianiu części posiadanych lokali użytkowych w celu umieszczenia na ich powierzchni banerów wraz z reklamą dotyczącą towarów oferowanych przez „podmioty trzecie”. Zarówno baner, jak i plakat reklamowy stanowi każdorazowo własność podmiotu nabywającego usługę reklamową od polskiego podatnika VAT. Warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że usługa reklamowa świadczona przez niego polega na „wynajęciu przestrzeni reklamowej” na powierzchni posiadanych przez niego sklepów.

W dalszej części niniejszego artykułu będą rozpatrzone dwa przypadki:

l świadczenie usługi reklamowej w Polsce odbywa się na rzecz podatników VAT zarejestrowanych w jednym z krajów Wspólnoty Europejskiej - znajdującym się poza Polską,

nabywcą jest podatnik będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie mającą osobowości prawnej, mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego nie będącego członkiem UE, czyli poza UE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00