Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-25

Zasady przyznawania „trzynastki”

Prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, tzw. trzynastki, przysługuje tylko pracownikom jednostek budżetowych. Realizacja prawa do „trzynastki” wywołuje w praktyce wiele sporów, zwłaszcza związanych ze skutkami przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę oraz określeniem przedawnienia tego roszczenia.

Jolanta Janus
Zasady nabywania prawa oraz ustalania wysokości i wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek sfery budżetowej określone zostały w ustawie z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej. (Dz.U. Nr 160, poz. 1080 z późn.zm.).
Dla kogo „trzynastka”
„Trzynastka” nie jest świadczeniem powszechnym, lecz przysługuje tylko określonym pracownikom sfery budżetowej. Przez pojęcie pracowników jednostek sfery budżetowej - zgodnie z ustawą - rozumie się pracowników:
1) państwowych jednostek sfery budżetowej, dla których środki na wynagrodzenia są kształtowane na podstawie odrębnej ustawy,
2) zatrudnionych w urzędach organów władzy publicznej, kontroli, ochrony prawa, sądach i trybunałach, wymienionych w art. 121 ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00